W środę, 12 maja 2010 roku o godzinie 4.30 rano wyjechaliśmy na wycieczkę do Zakopanego.
Pierwszym przystankiem był Kraków, gdzie zwiedziliśmy groby królewskie znajdujące się pod katedrą wawelską.
Wspięliśmy się też na Wieżę Zygmuntowską, na której szczycie znajduje się Dzwon Zygmunta,
którego bicie oznacza tylko najważniejsze wydarzenia w życiu Polski oraz Kościoła katolickiego. Przewodnik dość krótko,
ale rzeczowo zaznajomił nas z historią Krakowa i samego Wawelu.
Następną atrakcją było zwiedzanie jednej z najstarszych na świecie kopalni soli kamiennej w Wieliczce,
która w 1978 roku została wpisana przez UNESCO na pierwszą Listę światowego dziedzictwa kulturowego i przyrodniczego.
Kopalnia liczy 9 poziomów, z których pierwszy sięga na głębokość 64 m, zaś ostatni leży 327 m pod powierzchnią ziemi.
Późnym wieczorem dotarliśmy do pensjonatu w Bańskiej Wyżnie.
Po przydzieleniu pokoi zjedliśmy obiadokolację i udaliśmy się do łóżek.

Następnego dnia po wczesnym śniadaniu pojechaliśmy do Zakopanego.
Wjechaliśmy na Gubałówkę, zwiedziliśmy Sanktuarium Matki Bożej Fatimskiej na Krzeptówkach,
zobaczyliśmy małą i dużą skocznię narciarską, muzea. Podczas spaceru po Krupówkach niespodziewanie zerwała się ogromna ulewa.
Każdy szukał choćby najmniejszego miejsca pod zadaszeniem albo chował się pod parasolem koleżanki lub kolegi.
Wspaniale bawiliśmy się w zakopiańskim aquaparku.
Z uśmiechem na twarzach korzystaliśmy z wielu atrakcji, jakie mógł nam zaoferować basen.
Zęczeni , głodni i obładowani nabytymi na straganach zakopiańskimi pamiątkami wróciliśmy do hotelu.

W piątek, ostatniego dnia wycieczki odwiedziliśmy Sanktuarium Najświętszej Maryi Panny Jasnogórskiej w
Częstochowie. W Wadowicach, po obejrzeniu domu rodzinnego ojca świętego Jana Pawła II
spróbowaliśmy papieskich kremówek. Zachwycił nas największy Park Ruchomych Dinozaurów w Polsce,
znajdujący się w Zatorze. Z żalem, że czas mija tak szybko wróciliśmy do Myszyńca.
Wycieczka była bardzo ciekawa, dostarczyła nam wiele pozytywnych wrażeń i dobrego samopoczucia.;)

Opracowała - uczennica klasy I B gimnazjum - Alicja Weydmann.

Wieliczka

Pierwsza grupa z przewodnikiem

Druga grupa z przewodnikiem

Kaplica św. Kingi

Gubałówka

Widok z Gubałówki na skocznie narciarskie